zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Automobilky od příštího roku kvůli emisím omezí nabídku motorů

04.06.2020
Doprava
Ovzduší
Zdraví
Automobilky od příštího roku kvůli emisím omezí nabídku motorů

Automobiloví výrobci stahují z nabídky modelů pro příští rok některé motory. Důvodem je příchod nové přísnější emisní normy Euro 6D a také pokuty za průměrné emise modelových flotil jednotlivých značek. Zmizí tak z některých vozů například koncernový motor 2.0 BiTDI, čtyřlitrový osmiválec TDI, dieselový třílitr pro BMW M5 nebo motor 1,3 TCe z některých dacií. Motory většinou nahradí úspornější agregáty, hybridy nebo alternativní pohon. Vyplývá to z aktuálních informací jednotlivých značek.

S novým modelovým rokem, který přijde na trh v září, budou například u Volkswagenu Sharan vznětové motory 2.0 TDI nahrazeny benzinovým motorem 1.4 TSI. Poslední naftové verze bude možné objednat už jen do 31. května. To samé platí pro osmiválce TDI u Volkswagenu Touareg, kde budou nahrazeny benzinovými přeplňovanými třílitry. V závěru roku budou ve výrobě nahrazeny motorizace 2.0 BiTDI kW v modelech Passat, Arteon a Tiguan novými motory 2.0 TDI Evo s výrazně nižší spotřebou a emisemi.

Hyundai podle mluvčího Davida Pavlíčka na zpřísnění emisí reaguje rozšiřující se nabídka full hybridů a plug-in hybridů v modelech, kde dříve nebyly dostupné, ale také nabídkou tzv. mild hybridů napříč paletou zážehových a vznětových motorizací. "Hyundai se snaží umožnit zákazníkům preferujícím konvenční motorizace i volbu tradičních pohonných jednotek, jako je tomu v případě motorů 1,0i a 1,2i u nové i10 nebo čtyřválcového atmosférického motoru i30 1,5 DPI," dodal.

U Renaultu a Dacie se opatření dotkne například motoru 1,3 TCe u některých modelů Dacia, nebo zúžení nabídky u modelu Trafic. Automobilka naopak rozšířila nabídku vozů s pohonem na LPG přímo z výroby. Na LPG lze u Renaultu nově objednávat i modely Captur a Clio, u Dacie pak Duster, Sandero a Logan. "V září letošního roku se nově představí technologie značky Renault E-Tech, a to prostřednictvím bud hybridních (Clio) nebo plug-in hybridních (Clio, Mégane Grandtour) technologií," dodala mluvčí Jitka Skaličková.

BMW od června přestane v pětkové řadě nabízet motorizaci M550d, tedy dieselový třílitr o výkonu 400 koní. "Důvodem je měnící se politické, společenské a tržní prostředí v Evropě a výsledné přizpůsobení naší nabídky motorů v globálním kontextu. Náklady spojené s modernizací tohoto modelu, aby splňovaly současné a budoucí emisní normy, bohužel nejsou ekonomicky životaschopné," podotkl mluvčí BMW David Haidinger.

Naopak japonská Toyota omezení motorizací kvůli zpřísnění emisních limitů neplánuje, protože je plní i se stávající nabídkou. "Dnes máme již čtvrtou generaci hybridního systému a jeho rostoucí obliba nám dovoluje nabízet všechny typy motorizací. Spolu s hybridními vozy ale samozřejmě nadále vyrábíme i dieselové. Máme v nabídce modely, a to převážně užitkovo-offroadová auta Hilux, Land Cruiser či Proace, kde z hlediska provozu dává větší smysl naftový motor. Dokonce chystáme inovaci dieselových motorů. Stejně tak ale připravujeme rozšiřování plug-in variant, čisté elektromobily a vodíková auta," uvedl ředitel českého zastoupení Toyota a Lexus Martin Peleška.

Zdroj: ČTK

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí