zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Green marketing a reklamní předměty 6: Zaměřte se na kvalitnější výrobky

25.05.2020
Ekostyl
Firemní ekologie
Green marketing a reklamní předměty 6: Zaměřte se na kvalitnější výrobky

Vítejte zpět u našeho seriálu tipů pro tvorbu zelenějších reklamních kampaní s využitím reklamních dárečků. Dnes se podíváme na kvalitu, jak ovlivňuje chování uživatelů a na to, jaké má toto chování ekologické důsledky.

Reklamní dárky se prodávají, stejně jako jakékoliv jiné výrobky, v různých cenových relacích a tomu odpovídající kvality použitých materiálů a zpracování. Reklamní dárečky jsou něco, co se v naprosté většině případů rozdává zákazníkům zdarma. Na první pohled se tak může zdát, že ty nejlevnější výrobky jsou výhodné, protože si jich můžeme dovolit větší množství a oslovit s nimi více lidí. Je tomu ale skutečně tak? Lidé v dnešní době reagují na kvalitu citlivěji než dříve. Velmi pozitivně vnímají, pokud kvalita služeb nebo výrobku překoná jejich očekávání. Stejně tak emotivněji reagují na špatné zpracování, problémy a poškození.

Představte si například, že v rámci své reklamní kampaně necháte svým logem potisknout reklamní usb flashky. Jedná se o velmi oblíbený dárek, pro který má většina lidí praktické využití. V případě, že se rozhodnete pro nejlevnější variantu, je na místě očekávat určitou míru poruch. Pokud tak obdarovaný člověk přijde o data, bude si pamatovat, na čí logo se na flashce dívá. Paradoxně tak v celkovém důsledku může být nejlevnější nákupní cena nakonec nejdražší.

Dříve spousta společností kladla důraz na nízkou cenu svých reklamních předmětů. Dost možná právě proto se z dřívějších dob zažilo pojetí reklamního dárku jako něčeho levného a nekvalitního. Postupem času se však trend mění a spousta společností začíná vyhledávat kvalitnější reklamní dárky.

Jak se ale dá soustředěním se na kvalitnější výrobky podpořit myšlenka zeleného marketingu? I zde můžeme ve většině případů vycházet z jednoduché úměry, že čím vyšší cena, tím vyšší je kvalita použitého materiálu a celkového zpracování. Měli bychom se předně snažit o to, aby daný předmět dokázal plnit svůj účel co možná nejdéle. Dá se čekat, že časem tento dáreček ztratí na svých vlastnostech a dříve nebo později se vyhodí. Kvalitnějším zpracováním můžeme tento moment značně oddálit, nemluvě o pocitech z užívání u lidí, kteří tento dárek obdrží.

Zaměřením se na kvalitnější zpracování tak šetříte přírodní zdroje, snižujete množství odpadu a problémy s jeho následným zpracováním. Zároveň potěšíte své zákazníky.

Líbil se vám tento tip? Pročtěte si celý článek zaměřený na tipy pro zelený marketing.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí