zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Green marketing a reklamní předměty 5: Recyklované výrobky a širší souvislosti

14.05.2020
Firemní ekologie
Recyklace
Green marketing a reklamní předměty 5: Recyklované výrobky a širší souvislosti

Už jsme v našem seriálu o šetrnějších reklamních kampaních probrali recyklovatelné materiály. Proč však nejít ještě o krok dál a zaměřit se na reklamní předměty, které už byly vyrobeny právě procesem recyklace. Kde někdo vidí pouze odpad, mohou další najít příležitost. Pro šetření přírodních zdrojů se můžeme zaměřit na přetváření věcí, které by se jinak bez dalšího prospěchu vyhodily. V tomto případě se bohužel nutně zužuje nabídka, ze které můžeme vybírat. Přesto při troše hledání můžete najít opravdu zajímavé a kreativní kousky, se kterými se můžete svým zákazníkům po zásluze pochlubit.

Jako typický příklad tohoto přístupu nám může posloužit třeba společnost FOREWEAR. Projekt se zaměřuje na sběr nevyužitého starého oblečení, jeho recyklaci a návrat zpět na trh ve formě stylových reklamních předmětů. Tyto reklamní dárky jsou vyrobeny výhradně z recyklované textilie.

V kostce to zní prostě, ale za celým procesem se skrývá velmi promyšlený systém, který má kromě pozitivního ekologického dopadu i velký sociální přesah. Darované oblečení se nejdříve vytřídí a rozdělí na použitelné oblečení, které jde zpět do oběhu jako pomoc lidem v nouzi. Využívá se zde pomoci sítě charitativních obchůdků. Kusy oblečení, které již nenajdou vhodné využití, se poté posouvají k recyklaci.

Z recyklované textilie z textilních přebytků, která se nejprve designově potiskne a obranduje, poté šikovní lidé v chráněných dílnách ušijí různé reklamní předměty jako organizéry, tašky, obaly na knihy a další zajímavé drobnosti. Projekt tak v rámci jednoho procesu dokáže pomáhat na mnoha různých místech.

Je to právě přesah do sociální pomoci, snaha zaměřovat se na širší souvislosti a pozitivní působení na širší okolí, co je na FOREWEAR velmi inspirující. Myšlenka mohla stát pouze na recyklovaných reklamních předmětech, ale rychle se rozšířila o spolupráci s charitou, zaměstnávání lidí v chráněných dílnách, zapojení se do sběru a recyklace starého oblečení atd.

Podobný přístup je přesně to, co je potřeba i pro úspěšnou implementaci myšlenek green marketingu ve vaší společnosti. Neustále je prostor, kam se posouvat, co zlepšovat a hledat další cesty k tomu, aby naše aktivity měly pozitivnější dopad na naše okolí.

,,Nenávidím plýtvání, a naopak mám skvělý pocit, když každá věc najde další využití do doby, než přestane sloužit."

zakladatelka projektu FOREWEAR Markéta Borecká

Zajímají vás další typy ohledně zeleného marketingu? Přečtěte si celý článek o ekologičtějším přístupu k reklamním předmětům.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí