zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

TELEVIZNÍ STANICE NATIONAL GEOGRAPHIC CHANNEL A FIRMA C&A VĚNUJÍ POZORNOST EKOLOGICKY ŠETRNÉ MÓDĚ

17.05.2016
Obecné
Zemědělství
TELEVIZNÍ STANICE NATIONAL GEOGRAPHIC CHANNEL A FIRMA C&A VĚNUJÍ POZORNOST EKOLOGICKY ŠETRNÉ MÓDĚ

Při příležitosti evropské premiéry dokumentu ,,For the Love of Fashion" (Z lásky k módě) zdůraznili Alexandra Cousteauová, celosvětově uznávaná osobnost v oblasti problematiky vodních zdrojů a udržitelného rozvoje, a Jeffrey Hogue, generální manažer oděvní firmy C&A odpovědný za udržitelný rozvoj, nutnost změny obecně přijímaného uvažování o hodnotovém řetězci s bavlnou. ,,Přibližně polovina veškerého globálně vyráběného oblečení pochází z bavlny. Tradiční způsob pěstování bavlny s sebou ovšem přináší riziko nenapravitelného poškození naší planety," ,,S nadšením jsme podpořili dokument, který ukazuje šetrnější způsoby produkce bavlny. V první řadě bychom chtěli přesvědčit značky a zákazníky o tom, že ekologičtější bavlna je výhodná pro lidi i pro planetu," dodal pan Hogue.

Šedesátiminutovým dokumentem provází paní Cousteauová. Ta se vydává na cestu do Indie, Spojených států a Německa a ukazuje divákům, jak důležitý je přechod k udržitelnějším metodám výroby. Bavlna se pěstuje na 2,4 % světové orné půdy. Při jejím pěstování je ovšem spotřebováno 24 % z globálního objemu prodaných insekticidů a 11 % prodaných pesticidů. Organická bavlna znamená výrazné ekonomické a ekologické výhody, ale představuje méně než 1 % celkové světové roční sklizně.

Paní Cousteauová v dokumentu zavítá na bavlníkové plantáže v indickém Madhjapradéši. Zde se na vlastní oči seznamuje s výrobou bavlny a s místními farmáři. Jejich životy se po přechodu z tradičních na udržitelné metody produkce podstatnou měrou zlepšily. Kromě pracovníků nevládních organizací v Indii a jiných zemích se paní Cousteauová setkává také s představiteli odvětví z Německa a USA. Jednou z oděvních firem, která klade velký důraz na udržitelný rozvoj, je C&A. Paní Cousteauová hovoří s firemními odborníky na tuto problematiku o tom, proč je z globálního hlediska důležité přejít na organickou bavlnu a vyvíjet úsilí na mezinárodní úrovni. ,,Evropští zákazníci oděvních značek si musejí uvědomit, že jejich volba má vliv na udržitelný rozvoj v zemích pěstujících bavlnu," podotkl pan Hogue.

Deborah Armstrongová, výkonná viceprezidentka společnosti National Geographic Partners v Evropě, uvedla: ,,National Geographic věří, že moc, kterou má věda, bádání a sdílení příběhů, dokáže změnit svět. Metoda výroby oděvů ovlivňuje naše životní prostředí. O tomto vlivu přitom každodenně uvažuje jen malé množství lidí. Dokument ,,For the Love of Fashion" se právě na tento vliv a na možná řešení zaměřuje, a to způsobem, který dokáže diváky po celém světě přimět k činům."

Dokument bude mít premiéru v květnu na vybraných trzích na televizním kanálu National Geographic Channel. Televizní program s vysílacími časy pro jednotlivé země a regiony najdete na webu www.natgeotv.com

FOR THE LOVE OF FASHION: FIRST AIRING

Czech Republic / Slovakia 23.05.16 @18:00

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
17
12. 2019
17.12.2019 - Seminář, školení
Praha, Occidental
INISOFT s.r.o.
18
12. 2019
18.12.2019 - Seminář, školení
Olomouc, Comfort Olomouc Centre
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
8
1. 2020
8.1.2020 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
22
1. 2020
22.1.2020 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí