zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Rodina regionálních značek se rozrůstá. Sdružuje již více než 1000 produktů a služeb z 26 regionů

10.07.2015
Zemědělství
Rodina regionálních značek se rozrůstá. Sdružuje již více než 1000 produktů a služeb z 26 regionů

Během června schválily nezávislé certifikační komise v Beskydech, Orlických horách a Poohří nové žádosti lokálních výrobců a poskytovatelů služeb o regionální značku.

"Noví držitelé značky museli splnit důležitá kritéria, mezi které patří vazba na region, ale také kvalita produktu či služby a šetrnost k životnímu prostředí," uvedla Kateřina Čadilová z Asociace regionálních značek. Mezi novými držiteli značek nechybí výrobci keramiky, moštů, piva, mléčných výrobků či uzenin.

Smyslem regionálního značení je zviditelnit jednotlivé regiony a jejich aktivní obyvatele, kteří svou podnikavostí utváří ducha místního kraje. Regionální značky mají rostoucí význam také pro lokální ekonomiku.

"Roste zájem o produkty a služby, které jsou lokální a kvalitní. Pro spotřebitele je čím dál důležitější vědět, co kupují a také od koho. Každá z regionálních značek nabízí svůj neopakovatelný příběh, který budete na regálu v supermarketu hledat jen těžko. Lokální výrobci a poskytovatelé služeb díky regionální značce získávají konkurenční výhodu a zázemí naší Asociace, " dodává Čadilová.

Zájemci o značku, stejně jako zájemci o produkty a služby mohou z! ískat potřebné informace na webu Asociace regionálních značek -- www.regionalni-znacky.cz.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí