zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Malý městskýautomobil s elektrickým nebo dieselovým pohonem

24.06.2015
Ekologická auta
Malý městskýautomobil s elektrickým nebo dieselovým pohonem

Hledám investora Popis MALÝ MĚSTSKÝ ELEKTROMOBIL


Zhoršující se životní prostředí a omezené zdroje fosilních paliv zákonitě povedou k elektromobilitě. Proto jsme vyvinuli malý městský elektromobil kategorie malého motocyklu AM o maximální rychlosti 45km/h a váze 350kg, který je určen pro mladé řidiče od 15-ti let a seniory, ale lze využít i jako vozidlo pro turisty, pro invalidy, na nákupy, rozvoz pošty, pizzy nebo v západní Evropě se rozmáhající car-sharing (sdílení vozidel).
Karoserii vozidla jsme vyvinuli ve spolupráci s Vysokou školou umělecko-průmyslovou, při konstrukci byly využity zkušenosti ze stavby závodních automobilů. Autor projektu a hlavní konstruktér p. Jaroslav Vorel je 4-násobný mistr republiky ve formulových vozech z let 1978 až 2000, svoje vítězná auta si sám konstruoval a stavěl, zabýval se i výrobou závodních komponentů pro PRC (Pedraza Racing Club) a sériovou výrobou dětských buggy-vozítek.
O propagaci a obchodní stránku projektu se stará ing. Miloslav Kolomazník. Ing. Kolomazník vystudoval technologickou fakultu Vysoké školy strojní a textilní v Liberci, absolvoval postgraduální studium na Vysoké škole ekonomické v Praze, řadu let pracoval v podnicích zahraničního obchodu, byl vyslán na několik zahraničních misí, jeho firma se zabývala dovozem textilních surovin a stavbou a pronájmem lodí, je zapojen do přípravy projektu na energetické využití komunálního odpadu.
Připravované vozidlo je určeno pro malosériovou výrobu v objemu 500 -1000 ks/rok. Jde nám o to nabídnout jednoduché, lehké vozidlo, ekologicky vstřícné, s minimálními provozními náklady, snadné k pochopení a opravě. Vozidlo má atypicky rozmístěná sedadla šikmo za sebou, takže spolujezdec sedí vpravo za řidičem. Díky tomu jsme dosáhli malé délky (2 450mm) a šířky (1380mm) vozidla, řidič má dobrý výhled na obě strany a vedle sebe úložný prostor. Interiérové prvky jsou navrženy stejně jako karoserie z kompozitu vyplněného pro vysokou pevnost a lehkost pěnou. Obsahuje pouze prvky nutné k funkci vozidla a bezpečí přepravovaných osob. Vozidlo se může vyrábět nejen s elektrickým pohonem, ale i s dieselovým motorem. V prvních letech výroby předpokládáme větší podíl dieselové varianty, v které bychom měli zejména po cenové stránce úspěšně konkurovat značkám Ligier nebo Aixam, postupem času s rozvojem elektromobility lze předpokládat zvyšování podílu elektrické verze.
Vozidlo je určeno pro tuzemský i zahraniční trh a na výstavách vzbudilo zájem jak koncových uživatelů, tak potenciálních distributorů, kteří se rekrutují z prodejců elektrokol, motycyklů, čtyřkolek atd. Zahájení sériové výroby předpokládá k stávajícímu stavu projektu a výrobnímu zařízení další investici ve výši cca 10 -15 mil. Kč.
Za účelem rychlého uvedení vozidla na trh hledáme partnera (partnery), kterému bychom odprodali 5-ti až 50-ti % podíl na našem projektu, nevylučujeme ani kooperační výrobu v jeho závodě. Návratnost vkladu předpokládáme do 4 let.
V případě zájmu o spolupráci nás neváhejte kontaktovat.
Ing. Miloslav Kolomazník
Tel. 602492852, E: info@combatra.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí