zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Francie: Projekt "Ošklivé ovoce a zelenina" se osvědčil

10.08.2014
Zemědělství
Francie: Projekt  Ošklivé ovoce a zelenina  se osvědčil

Francouzský maloobchodní řetězec supermarketů Intermarché zorganizoval 20. března t.r. ve své pobočce v Provins akci s názvem "Ošklivé ovoce a zelenina". Cílem akce bylo zákazníkům nabídnout ovoce a zeleninu bez újmy na chuťových kvalitách, které však nesplňovaly estetické standardy na prodej v supermarketech. Zákazníci tak v obchodě mohli objevit ovoce a zeleninu nezvyklých tvarů, které jsou ve většině případů vyhazovány již samotnými producenty, jelikož je od nich žádný odběratel nekoupí.

Překvapení klientů vystřídalo překvapení vedení provozovny, jelikož se v rámci této akce za dva dny prodalo na 1 200 kg "ošklivého" ovoce a zeleniny. Kromě toho klienti také ochutnali celkem 1 000 porcí mrkvových polévek a pomerančových šťáv, samozřejmě vyrobených výhradně z "ošklivých" plodů. Akce vyvolala obrovskou vlnu zájmu v médiích i na sociálních sítích, takže se Intermarché rozhodl akce zavádět i v dalších pobočkách. Od 13. června tak mohou zákazníci nakupovat ošklivé ovoce a zeleninu celkem v desítce supermarketů Intermarché v Paříži a pařížském regionu. Ve stejný den se zástupci Intermarché a Ministerstva zemědělství společně zavázali bojovat proti potravinovému plýtvání, a to prostřednictvím paktu, jenž počítá s vytvořením osvědčených postupů proti plýtvání, s pomocí obchodním jednotkám zefektivnit boje proti plýtvání potravinami a s přesvědčováním zákazníků k nákupu ovoce a zeleniny nesplňujících estetické normy.

Ve Francii se každoročně vyhodí v průměru 20,1 kg potravin na obyvatele, což odpovídá průměrně 430 eur. Mezi nejvíce vyhazovanými potravinami figurují ze 40 % právě ovoce a zelenina.

Intermarché nabízí ošklivé ovoce a zeleninu o 30 % levněji než ostatní plody v nabídce. Ošklivé ovoce a zelenina mají svůj vyhrazený prostor v rámci oddělení ovoce a zeleniny, klienti je snadno rozpoznají díky logu a etiketám speciálně vytvořených v rámci reklamní kampaně, kterou tvoří také tři videoklipy znázorňující minulost a budoucnost toho kterého ošklivého plodu. Klipy mají názvy Demotivovaná mrkev, Introvertní mandarinka a Odmítané jablko.

ZDROJ: Businessinfo.cz, Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Paříži.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí